Kapitel 1


Det var första dagen på sommarlovet, vi brukade alltid resa varje år men inte det här året för att mina föräldrar var tvungna att jobba så det blev inget. Mamma kom plötsligt in i mitt rum och öppnade gardinerna så att det blev ljust i hela rummet. "Pattie och Justin kommer hit idag för att spendera sommaren här". När jag hörde hans namn kände jag hur ett leende spred sig över hela ansiktet och jag hade flera fjärilari magen. "Och Selena, Justin flickvän kommer occkså hit". Juste han har skaffat en flickvän, Jag hatade redan Selena fastän jag inte ens har träffat henne. Jag blev blev glad och sur, glad för att Justin kommer hit, och sur för att Selena följer mig. Jag hörde att mamma ropade att det var frukost så jag klev upp ur sängen och gick in till badrummet och tog en snabb dusch.
Flashback:
"Justin sluta, jag kan inte andas". Han slutade och satte sig på sängkanten, sen hoppade jag över honomoch började kittla honom och han började skratta så att han fick tårar i ögonen men plötsligt slutade jag och kollade djupt i de hasselbruna ögonen och plötsligt så var våra ansikten bara några mm ifrån varandra och det var han som tog det sista steget och våra läppar möttes i en kyss, plötsligt hörde vi en harkling bakom oss, där stod min mamma och Pattie. Vi blev alldeles röda, men Patiie och Linn (Roses mamma) skrattade bort det.
"Vi måste gå hem nu, Justin" sa Pattie
Mamma hade lagat pannkakor med chocklad och banan. "Nu ska jag gå,Rose" sa mamma. "Okej" ropade jag me munnll av pannkakor. Jag åt klart och stälde talrikarna i diskmaskinen och startade den. Sen gick jag upp till mitt rum och började sjunga med i låten "Die in your arms". Plötsligt så kom jag ihåg att jag glömde att fråga mamma när Justin, Pattie och Selena skulle komma hem. Så jag ringde henne och hon svarade efter två signaler "Hallå" svarade hon. "Hej, mamma!, jag glömde att fråga när Justin och hans mamma kommer hem?". "De kommer hem klockan två så jag hade bjudit de påmiddag hemma hos oss". Plötsligt blev jag lite orolig, kommer de hem till oss. Justin har ju inte ringt mig sedan han reste fastän han hade lovat det. Han lovade att ringa mig varje dag eller åtminstone messa mig. "Skulle du kunna laga midaggen för att jag kanske inte hinner" fortsatte hon."Visst, mamma". "Tack, gumman, vi ses" sa hon och la på.
 Genast visste jag vad jag skulle laga, bolognese spagetti med köttfärssås såklart, Justins favoritmatträtt.
Maten var klar, snart kommer de, så jag dukade. Jag hörde dörren öppnas och där stod mamma med ett leende, "Tack, gumman, vad skulle jag göra utan dig".
Plötsligt hörde vi att det var någon som knackade. Fjärilarna i magen vaknade genast till liv, tack och lov att jag hade bytt om och sminkat mig lite innan mamma kom hem, mamma riktade sina steg mot ytterdörren och jag gick efter henne sen öppnade hon dörren och där stod...
Såå här har ni första kapitlet hoppas att ni tycker om den
Kommentera gärna, btw det är första gången jag skriver;)



Kommentarer
Postat av: Alina

Den är jättebra!! Bara plötsligt blev för mkt ;P

Btw, när du ska ladda upp en bild ta storlek 500 annars blir den stor som den bilden ok?

Svar: Haha, tack :*Ska komma ihåg det nästa gång
Dina Bieber

2012-06-19 @ 10:47:14
URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se
Postat av: Saga Forsberg

När kommer det mer ? :) faktiskt ganska bra!

Svar: åh det värmer tack, snar;)
Dina Bieber

2012-07-01 @ 19:41:37
URL: http://juuztme.blogg.se
Postat av: Saga Forsberg

När kommer det mer ? :) faktiskt ganska bra!

2012-07-01 @ 19:41:38
URL: http://juuztme.blogg.se
Postat av: !iv

Awesome kapitel för att vara första :D

Svar: aww tack :)
Dina Bieber

2012-07-26 @ 19:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0