Kapitel 2

Maten var klar, snart kommer de, så jag dukade. Jag hörde dörren öppnas och där stod mamma med ett leende, "Tack, gumman, vad skulle jag göra utan dig".
Plötsligt hörde vi att det var någon som knackade. Fjärilarna i magen vaknade genast till liv, tack och lov att jag hade bytt om och sminkat mig lite innan mamma kom hem, mamma riktade sina steg mot ytterdörren och jag gick efter henne sen öppnade hon dörren och där stod..

Pattie, Justin och Selena. Fjärilarna blev alldeles vilda. Pattie och mamma började prata och kramas som två tonåringar som hade en massa hemligheter att berätta för varandra efter sommarlovet. Det var lite stelt mellan mig och Justin eftersom han vet att han har gjort fel som inte ringde eller messade mig även om han hade lovat. Han försökte att krama mig men jag backade ett steg och smet in i köket. Där satt jag ner och väntade på de. När de kom in så skulle Justin såklart sätta sig bredvid mig, och jag kunde inte byta plats då skulle de bara fråga varför och det orkar jag inte med. "Hur går det i skolan då, Rose?" frågade Pattie. "Det går bra, jag har sommarlov nu, nästa år börjar jag i gymnasium" svarade jag. Det verkade som om Justin tyckte om maten för att han tog två portioner medans Selena bara petade i maten, hon verkar banta den apan. "Det är jättegott" sa Justin med munnen full av spagetti och flinade stort. Då började alla att skratta och han blev generad och stängde munnen men sen började han också att skratta.
Flashback:
"Maten är klar, Justin" ropade jag. Justin kom springande in genom köket och började hjälpa mig att ducka, sen satte han sig ner och väntade. Så jag tog ut lasangen från ugnen och Justin började äta, "Det är jättegott" sa han med munnen full av lasange. "Justin, prata inte med munnen full av mat" sa jag och kunde inte låta bli att inte le.Justin blev generad och böjde huvudet, så jag lyfte upp hans haka och tittade honom djupt i hans underbara hasselbruna ögon och mitt ansikte kom allt närmare hans ansikte. Då hörde vi någon sätta nyckelen i dörren så jag släppte taget om hans haka och satte på min plats och fortsatte att äta som om ingenting hade hänt, Justin gjorde samma sak. "Vi är hemma" ropade min mamma och Pattie.
"Rose, Rose" jag väcktes av mina tankar. "Ja, mamma?"svarade jag. "Pattie, Selena och Justin sover över kan du bädda sängarna i gästrummet?". "Visst" svarade jag. "Jag kan hjälpa dig" erbjöd sig Justin. "Nej, jag klarar mig" sa jag och blängde på honom.
Jag gick upp för trappan till gästrummet som låg bredvid mitt rum. Sen öppnade jag dörren och insåg att det inte har varit nån här på länge. Det var bara Pattie som brukade sova här när hon och Justin sov över, Justin sov i mitt rum. Jag gick fram till hyllan där det låg örngott och lakan. Det fanns en dubbelsäng och så en enkel säng, såklart så skulle Justin och Selena sova i dubbelsängen tänkte jag iriterrat. "Är du säker på att du inte behöver hjälp" hörde jag nån säga. Jag hoppade ett steg bak för att jag blev skrämd. "Oj, förlåt det var inte meningen att skrämma dig, Rose" sa Justin. "Nej, jag behöver inte hjälp sa jag ju" fräste jag åt honom. Jag såg att han blev sårad, men jag brydde mig inte. Jag var klar nu så jag gick ut ur rummet förrbi honom. Men han gav inte upp och tog tag om min handled, hårt, men inte hårt så att det gör ont. "Varför beter du dig så, vad har hänt med dig?" sa han. "Släpp mig, om du tänker igenom då vet du säkert vad det är med mig" röt jag och kände hur det brände i ögonlocken, nej! Jag får inte gråta framför honom. Jag ryckte min hand ur hans grepp och gick med bestämda steg mot mitt rum, gick in och borstade tänderna och tog av mig kläderna förrutom trosorna och tog på mig en stor T-shirt och kröp i min varma säng. Jag hörde hur alla sa "godnatt" till varandra. Mamma öppnade försiktigt dörren och viskade ett "godnatt". Efter det föll jag i en djup och drömlös sömn. Mitti natten vaknade jag av att jag var otroligt törstig såg jag tassade försiktigt ner för trappan och gick fram till kranen för att drick ett glas vatten Jag hörde steg bakom mig, så jag vände mig om och där stod Justin med de jeansen han hade på sig förrut men ingen tröja. Hans magmuskler syntes och jag drog efter andan. "Jag är också törstig, kan du ge mig ett glas vatten?" sa han och avbröt mina tanka. Jag nickade och vände mig om och fyllde ett glass med vatten och gav den till honom. Han satte sig ner vid ett av stolarna, så jag satte mig också.
Justins perpektiv:
Hon satte sig ner framför mig och jag smygtittade på henne hon hade en stor T-shirt och jag märkte att hon inte hade någon behå. Jag blev upphetsad på bara tanken. Nej! jag har en flickvän och jag älskar henn jag kan inte tänka så, älskade jag verkligen Selena frågade jag mig själv. Svaret kom direkt, såklart du gör hon är ju helt underbar. Men Rose?
Rose avbröt mina tankar och sa att hon skulle gå lägga sig, så jag ställde mig upp och gav henne en kram och till min stora förvåning så kramade hon mig tillbaka, och jag kände hennes bröst genom det tunna tyget. Hon drog sig undan och gick upp för trappan. Vad tänkte jag egentlingen på?

Sååå äntlingen så är andra kapitlet Donute, kommentera jag blir jätteglad när jag ser era kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Bieber

Din stygging! Redan från början är det sånna saker...undra hur det kmr se ut i framtiden lol

Svar: Hihi ja kunde inte låta bli :P
Dina Bieber

2012-07-29 @ 15:04:05
URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se
Postat av: Anonym

Sugen på en ny design? Kolla in http://bieberfevernews.webblogg.se/portfolio/?tmp=455736

2012-08-12 @ 10:55:07
Postat av: Lisa

När kommer nästa kapitell? Sjukr bra novell förresten :)

2012-08-12 @ 23:38:50
Postat av: Bieber And Gomez

Hejsan!
Jag har en blogg om Jelena och undrar ifall ni vill göra länkbyte med oss? Svara så fort som möjligt :)
Vi länkar i inlägg eller meny eller båda! :)

Svar: Vi kör med båda:)
Dina Bieber

2012-08-22 @ 18:06:57
URL: http://bieberandgomez.blogg.se
Postat av: Bieberandgomez

Du behöver inte göra länk byte jag håller på och göra en ny design till en ny blogg :) Vi kan göra det på dne när dne är klar :)

2012-09-25 @ 19:15:05
URL: http://bieberandgomez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0